Από τους φυλλώδεις δρόμους του Almaty: Είμαστε στο Καζακστάν;

Μετά από μια γρήγορη ματιά στη νέα πρωτεύουσα του Καζακστάν, την Αστάνα, εμφανίσαμε στην πανέμορφη, πρώην χρηματοδότηση της Almaty. Αποφασίσαμε να πάρουμε το τρένο από την Αστάνα στην Αλματού. Μετά την τεράστια ομορφιά των διαβαθμιστικών και δια-σιβηρών αμαξοστοιχιών, αυτό το τρένο δεν συγκρίθηκε. Όταν εμφανίσαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό στις 4:30 το πρωί, είχαμε έναν σκληρό χρόνο να αλληλεπιδράσουμε με τους οδηγούς ταξί, όπου θέλαμε να πάμε, καθώς και ακριβώς πόσο θέλαμε να πληρώσουμε. Ευτυχώς ο συνεργάτης μας από το τρένο, Ary, μας πρόσφερε ένα ταξίδι με τον καλό φίλο του στο ξενώνα μας. Ήμασταν εξαντλημένοι κατά την άφιξη, οπότε είχαμε έναν γρήγορο υπνάκο πριν βγούμε στην πόλη.

Ο καλός φίλος μας ARY από το τρένο
Το πρώτο πράγμα που αποφασίσαμε να κάνουμε ήταν να πάρουμε την περιήγηση στο περπάτημα του Lonely Planet στην πόλη, για τίποτα περισσότερο από το να προσανατολίζουμε τους εαυτούς μας με τους μεγάλους δρόμους καθώς και με τους χώρους. Λόγω ενός συνδυασμού ανεπαρκώς επισημασμένων δρόμων, καθώς και της θεμελιώδους ικανότητάς μας να ελέγξουμε την κυριλλική (το ρωσικό αλφάβητο), χάσαμε μεγάλο μέρος της “περιοδείας” καθώς και βασικά περπάτησα γύρω από την πόλη άσκοπα.

Το περπάτημα γύρω από άσκοπα δεν είναι φτωχό στους υπέροχους δρόμους του Almaty
Όταν έρχονται στο Καζακστάν, απεικονίσαμε μια γη της ερήμου καθώς και τη ζωή του χωριού, όπως απεικονίζεται από το ψευδο-Καζακχ, Borat, στην ταινία του 2006. Το Καζακστάν έχει τεράστιες πεδιάδες κενότητας, που διακόπτεται μόνο από μικρά χωριά, ωστόσο η Almaty είναι μια αληθινή, διεθνής, 21ος αιώνα μητρόπολη. Με τους ευρείς φυλλώδεις δρόμους, τα υπέροχα σκιασμένα πάρκα, τα καφενεία ανοιχτού αέρα, τα μπαρ Sheesha, τα νυχτερινά κλαμπ, τα εστιατόρια παγκόσμιας κλάσης, τα ιαματικά λουτρά καθώς και τα πανύψηλα μνημεία, αυτό είναι κάπου που θα μπορούσαμε να ζήσουμε.

Υπαίθρια καφέ με ψυχρή μπύρα, τι περισσότερο θα θέλατε; (Το Dariece είναι αναστατωμένο που η μπύρα της είναι μικρότερη, καθώς και την παρασκευή ενός άχυρου)
Αν και η περιοδεία με τα πόδια μας είχε μπερδευτεί λίγο, η ίδια η πόλη είναι εξαιρετικά απλή στην πλοήγηση. Αργά κλίνει προς τα πάνω προς τα νότια, προς το κάθισμα της εξαιρετικά σκληρής οροσειράς Tien Shan, η οποία μπορεί να δει γεμάτη από την πόλη από σχεδόν οπουδήποτε. Αυτό σημαίνει ότι αν περπατάτε ανηφορικά στο Almaty, καταλαβαίνετε ότι πηγαίνετε νότια.

Χρησιμοποιήσαμε αυτό για να προσανατολίσουμε τον εαυτό μας όταν περπατήσαμε καθώς και επισκεφθήκαμε πολλές από τις τοποθεσίες του Almaty. Περπατήσαμε στο Panfilov Park, το οποίο ονομάσαμε “PALL-FLUFF PARK” προς όφελος της μνήμης (ελπίζουμε ότι οι πολεμικοί κτηνίατροι το πάρκο πήρε το όνομά τους είναι εντάξει με αυτό). Στο πάρκο με κ. Κονσέρ, βρίσκεται ο εκπληκτικός καθεδρικός ναός του Zenkov. Πήγαμε στον καθεδρικό ναό ακριβώς εγκαίρως για κάποια χορωδία που τραγουδάει καθώς και αφοσιωμένη προσευχή.

Καθεδρικός ναός Zenkov στο πάρκο Panfilov
Ελέγξαμε επίσης το κεντρικό τζαμί καθώς και μια περιφερειακή αγορά που κατανοούσε ως “το φιλικό προς το περιβάλλον Bazar”. Δεν ήταν το Grand Bazar της Κωνσταντινούπολης, ωστόσο υπήρχαν πολλά σπουδαία πράγματα διαθέσιμα προς πώληση εκεί. Το τμήμα των ιπποειδών και του αρνιού ήταν τόσο νοσηρό όσο και ενδιαφέρον. Τα φρέσκα φρούτα είχαν πωλητές τόσο πολύχρωμους όσο οι προσφορές τους, ενώ οι καθαρές, ωμό δειγματοληψίες μελιού μας απαιτούσαν να αγοράσουμε ένα βάζο του λευκού, κρεμώδους, θαυμάσιου μείγματος. Επίσης, αγόρασαμε το Dariece μερικά νέα παντελόνια στην αγορά, καθώς απολαύσαμε τις διαπραγματεύσεις με τους ντόπιους όπως οι παλιές στιγμές … το έχουμε ακόμα!

Πωλητής φρούτων στο οικολογικό παζάρι
Ενώ στο Almaty επισκεφθήκαμε επίσης τα λουτρά Arasan, δήλωσε ότι είναι το καλύτερο ιατρικό σπα σε όλη την Κεντρική Ασία. Ήταν πράγματι καλά! Οι καθαροί χώροι με τα ρωσικά Banyas, τα τουρκικά hammams καθώς και οι σάουνες επιφάνειας εξελίχθηκαν σε ένα κτίριο … αυτή ήταν μια χαλαρωτική εμπειρία. Στο μπάνιο, ενώ το Bucks-Naked καθώς και το περπάτημα γύρω από αδέξια, ικανοποίησα τον Rassul, έναν ρωσικό που μιλούσε Καζακάδα που κατοικούσε στο Almaty εδώ και πολλά χρόνια. Ο Rassul προσφέρθηκε να με πάρει για τσάι, καθώς και από τότε, ήταν ο νέος μου φίλος Καζακ.

(Συγγνώμη, δεν υπάρχουν φωτογραφίες από εμάς γυμνές στο σπα)

Η συμμόρφωση με την ημέρα που ικανοποιήσαμε τον Rassul καθώς και τη σύζυγό του, Zhanna, καθώς και μας πήγαν σε ένα εξαιρετικό εστιατόριο Uzbek που ήταν μέθοδος από τον συνηθισμένο καθημερινό μας προϋπολογισμό. Μας αντιμετώπισαν ένα νόστιμο γεύμα καθώς και αργότερα, κάλεσαν να μας πάρουν όσο το Ozero Bolshoe Almatinskoe (Big Almaty Lake) που συμμορφώνεται με την ημέρα. Εμείς ευγενικά αποδεκτή, καθώς και περπατήσαμε στο σπίτι ενθουσιασμένοι που έκαναν τέτοιους φίλους Καζακστάν.

Μεσημεριανό με τους νέους φίλους μας Καζάκ, Rassul & Zhanna
Στις 11:00 την επόμενη μέρα, ο Rassul καθώς και η Zhanna μας επέλεξαν στο ωραίο SUV της Volkswagen, καθώς και με επικεφαλής όσο η τεράστια λίμνη Almaty. Περάσαμε την ημέρα κάνοντας φωτογραφίες καθώς και να συνομιλούμε με τους νέους καλούς φίλους μας για οτιδήποτε από το κόστος των καυσίμων μέχρι το Borat. Ρωτήσαμε τι πίστευαν από τον Borat, καθώς δήλωσαν ότι η κυβέρνηση του Καζακστάν είχε κάνει μια δήλωση στο κοινό, επιμένοντας ότι δεν θα παραβιάσουν την THe ταινία. Πρόκειται να είναι ένα αστείο καθώς και ο Rassul καθώς και η Zhanna συμφώνησαν, αν και δεν έχουν δει ακόμα την ταινία. Ίσως αν επιστρέψουμε στο Almaty θα τους προσφέρουμε μια προσωπική προβολή στο MacBook μας.

Εμείς με το Rassul & Zhanna στη τεράστια λίμνη Almaty
Αφού κάναμε λίγες ημέρες λόγω της κατάστασης του καιρού στην αρχή του ταξιδιού μας, ήμασταν εξαιρετικά χαρούμενοι που ο ήλιος λάμπει για όλες τις 6 ημέρες που περάσαμε στο Almaty. Περάσαμε κάθε λεπτό που μπορούμε έξω, συμπεριλαμβανομένου μιας από τις προτιμώμενες μέρες μας στην πόλη, όταν επισκεφθήκαμε το Chimbulak και το Medeu. Αυτές είναι οι ορεινές παιδικές χαρές του Almaty καθώς και το χιονοδρομικό κέντρο, μόλις 30 λεπτά μακριά. Πήραμε το δημόσιο λεωφορείο όσο και τους ανελκυστήρες, όπου κάναμε ένα ταξίδι όσο και το Medeu, απολαμβάνοντας το θεαματικό ορεινό τοπίο από το παράθυρο της γόνδολα μας όλη τη μέθοδο στις κορυφές του Chimbulak.

Οι απόψεις από τη Γκοντάλα μας
Στην κορυφή της γόνδολα ήταν η βάση του χιονοδρομικού κέντρου Chimbulak, συνολικά με εστιατόρια καθώς και μπαρ με αυλές που κοίταζαν στις ανερχόμενες χιονισμένες κορυφές. Δεν είχαμε τη διάθεση για ένα εστιατόριο, ωστόσο, ήμασταν εδώ για την πεζοπορία. Μετά τη θρυλική μας περιπέτεια πεζοπορίας 8 ημερών, καθώς και τα ταξίδια μας στο Νεπάλ, είχαμε πιάσει το σφάλμα πεζοπορίας! Περπατήσαμε για περίπου μία ώρα επάνω στο βουνό, καθώς ανακάλυψαμε μια υπέροχη περιοχή για ένα πικνίκ. Με το θόρυβο του ποταμού που βρυχάται κάτω από εμάς, κόψαμε το λουκάνικο μας, το τυρί καθώς και τα κροτίδες, καθώς και το τέλειο μεσημεριανό γεύμα στο τέλειο σημείο. Αυτό είναι το θέμα!

Η υπέροχη περιοχή πικνίκ με τον ποταμό παρακάτω
Μετά από 7 ημέρες στο Almaty σκεφτήκαμε ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε. Όχι από τότε που είχαμε ένα τρένο για να πιάσουμε, ή από τότε που δεν είχαμε περισσότερο χρόνο στις θεωρήσεις μας, όχι, αυτή τη φορά ήμασταν έτοιμοι. Η Almaty αντιμετώπισε ό, τι συμπτώματα ταξιδιού που είχαμε, καθώς θα θέλαμε να επιστρέψουμε μια μέρα. Ήταν η ιδανική τοποθεσία για να χαλαρώσετε καθώς και να εγκατασταθείτε μετά από να μετακινηθείτε τόσο συχνά στην αρχή του ταξιδιού μας. Τώρα βρισκόμαστε σε μια νέα χώρα, το Κιργιζιστάν, το οποίο συνήθως αναφέρεται ότι είναι το καλύτερο “Stan” για backpackers.

Πήραμε το λεωφορείο από το Almaty στο Bishkek στις 4 Σεπτεμβρίου.

Εάν έχετε οποιεσδήποτε ανησυχίες σχετικά με το “The Stans”, το Almaty ή τα Trans-Siberian τρένα, αφήστε ένα σχόλιο παρακάτω!

Όπως αυτή η ανάρτηση; Κάντε το!

Αποποίηση ευθυνών: Οι κατσίκες στο δρόμο είναι συνεργάτης του Αμαζονίου, καθώς και μια θυγατρική για μερικούς άλλους λιανοπωλητές. Αυτό σημαίνει ότι κάνουμε προμήθειες εάν κάνετε κλικ στο σύνδεσμο στο ιστολόγιό μας καθώς και την αγορά από αυτούς τους λιανοπωλητές.